Tuesday, September 02, 2014

蔓越莓优格排包 Cranberries Yogurt Bread

疯狂迷上《爸爸去哪儿》第二季。中间有几天因为版权问题看不到,疑似得了《爸爸》分离焦虑症,哈哈哈哈!吃不下睡不着。不夸张,真的。后来有网友指路才又可以看了,高兴死了~ 哈哈哈!

喜欢孩子们一站一站陪爸爸“挨”完,每完成一个任务就成长一些。每当孩子们赋予新的独立任务,我不免跟着想象,要是我家小河马们也给予同样的环境,同样的任务,他们是否能完成?他们会如何完成?他们完成后的表情,心态等等等等等。。。节目像是一个借镜,让我也有机会反思,身为母亲的自己哪一方面做得不好。

这是傍晚回到家趁还有光线时快手快脚拍的~
从《人间四月天》开始就特喜欢黄磊老师,整个就是一股憨厚+淡淡定定的模样。我就喜欢他这样恬静淡定的样子。她的女儿多多也就才8岁的孩子,就懂得要照顾别人,替别人着想。太让人喜欢了!要是我的河马妞也能像这样多好?(我没有觉得我的女儿现在这样不好,只是人总向往自己没有的,呵呵~)

排包,别忘了排包。。。哈哈哈哈~ 太常做土司,突然间想不到要怎样吃土司了,除了抹果酱,还是抹果酱,周日的早上,请让我多睡一会儿,不要折磨我,抹果酱最快!

刚好 家里有手痒买回来的优格,就选了Cass家的排包跟着做。喜欢这一次的排包,比上一次做的漂亮多了!不过冷却了还是会皱皱的,留待下一次再进步好了~ 哈哈哈哈~ 结果。。。排包还是抹柠檬酱,(柠檬酱做法看这里)哈哈哈哈~ 囧。


I usually make plain loaf for our breakfast, quick and easy to go with fruit jam or spread. It suits working mom like me who wants to snuggle in bed until the very last minute! LOL~ But I get bored with loaf with jam out of sudden. So decided to have a slight change. Sweet sour cranberries pai bao, matches well with lemon curd! Super yummy, I love it! (Still goes with jam... hahahaha!)

I do not have the luxury to take nice photo early in the morning. I have to prepare kids, get everyone dress up and ready, pack their breakfast etc etc etc. Even if I have the time to do so, our dearie Mr. Sun is not out from its bed yet. LOL~ So please pardon me for the poor quality picture.

Anyway, the bread is nice, soft and yummy! Definitely a keeper for me! I hope you will enjoy too!




5 comments:

  1. Hi, this cranberry bread looks so good. Soft and fluffy. Would love to bake this. Thanks for sharing.

    ReplyDelete
  2. Such a loving, joyful and hardworking mum! Will try this recipe too o(^O^)o

    ReplyDelete
  3. U r such a wonderful mum. Ur bread looks so soft and lovely..

    ReplyDelete
  4. Beautiful bakes. I love 排包! Gonna try this soon!

    ReplyDelete
  5. 哇。。。谢谢你的提醒了我,这个排包我bookmarked了很久就是还没有动手咯。咔咔咔~~

    ReplyDelete